مهدی حق شناس کیست؟ (فعالیت‌ها + بیوگرافی)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری و آدرس majallehkhabari.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 47
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 22
:: باردید دیروز : 94
:: بازدید هفته : 22
:: بازدید ماه : 7583
:: بازدید سال : 38572
:: بازدید کلی : 102071

RSS

Powered By
loxblog.Com

مهدی حق شناس کیست؟ (فعالیت‌ها + بیوگرافی)
دو شنبه 27 شهريور 1402 ساعت 7:51 | بازدید : 326 | نوشته ‌شده به دست مجله خبری | ( نظرات )

امروز آمده‌ایم تا با مهدی حق شناس آشنا شویم و ببینیم مهدی حق شناس کیست؟ این فرد با شعف و پشتکار خود، موفق به ایجاد تأثیرات مثبتی در جامعه گیلان شده و تلاش‌های فراوان او در زمینه امور مذهبی و اخلاقی، او را به سمت سمت‌های مهمی هدایت کرده است.

بیوگرافی مهدی حق شناس
حجت‌الاسلام سید مهدی حق‌شناس، در دهه ۱۳۷۰ در منطقه گیلان به دنیا آمد. وی در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در گیلان فعالیت‌های بسیاری انجام داده است.

به‌عنوان دبیر ستاد امربه‌معروف گیلان و همچنین مدیر امور شهرستان‌های متعدد در این زمینه فعالیت دارد. بیشتر توجه او به ترویج اخلاق و ارزش‌های دینی بوده و از این راه سعی در ارتقا جامعه و افراد جامعه دارد.

سید مهدی حق‌شناس تحصیلات حوزوی دارد و از سال ۱۳۹۹ به‌عنوان معاون ستاد امربه‌معروف در گیلان منصوب شده است. او با دانش و تجربیات خود به‌عنوان یک روحانی، به تسهیل و توسعه اهداف امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در این منطقه می‌پردازد.

در ماه مرداد سال ۱۴۰۲، برخی رسانه‌های بیگانه شایعاتی درباره سید مهدی حق‌شناس منتشر کردند که باعث ایجاد حواشی و ابهام‌ها درباره او شد. این شایعات، مصداقی از نقدها و تلاش‌های برخی افراد و گروه‌ها برای ضربه زدن به اعتبار و اهداف او است.

فعالیت‌های سید مهدی حق‌شناس
سید مهدی حق‌شناس چندی پیش در مورد طرح‌های جدید خود اعلاماتی داشت. او در خصوص برپایی غرفه‌های پاسخگویی به شبهات و تبیین صدور گفتمان انقلاب اسلامی در مراسم کربلای معلی به تفصیل تبییناتی ارائه داد.

وی بیان داشت که جمعی از طلاب فعال فرهنگی استان گیلان به‌منظور پذیرایی از زائران و مسافران از کشورهای مختلف در مراسم اربعین، با توجه به تأکیدات و دستورات رهبر معظم انقلاب به اهمیت و ارزش این مراسم، تصمیم به تأسیس موکب‌های فرهنگی گرفته‌اند.

این موکب‌های فرهنگی باهدف ارائه خدمات مذهبی و انتقال پیام‌های انسانی و دینی به زائران، به‌وسیله غرفه‌های پاسخگویی به شبهات و همچنین تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، در این مراسم فراهم آمده‌اند.

سید مهدی حق‌شناس در هنگام تأکید بر حضور طلاب از کشورهای مختلف در این غرفه‌ها، تأکید کرد که یکی از نکات حائز اهمیت این است که طلاب با زبان‌های مختلف از جمله عربی و انگلیسی در این غرفه‌ها حاضر باشند تا بتوانند ارتباط مستقیم و تأثیرگذارتری با مخاطبان خود برقرار کنند.

وی تأکید داشت که یکی از بخش‌های ویژه این غرفه‌ها، ارتباط‌گیری روحانیون یا مبلغان با نوجوانان عراقی است. این ارتباط با آموزش‌هایی در زمینه احکام و مسائل مرتبط با دین، منجر به ارتقا ارتباط با این نوجوانان عرب‌زبان می‌شود.

این ابتکار باهدف تسهیل درک و یادگیری اصول‌دینی و همچنین ایجاد ارتباط مؤثرتر با جوانان این منطقه انجام شده است.

سوابق مهدی حق‌شناس
حجت السلام سید مهدی حق‌شناس عضوی از اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان گیلان بوده و سال‌ها در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت داشته است.

او در سال ۱۳۹۹ توسط حجت‌الاسلام فلاحتی به‌عنوان معاون ستاد امربه‌معروف و مدیر امور شهرستان‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گیلان منصوب شد.

یک جلسه معارفه برای معاون اجتماعی و مطالبه‌گری جدید شهرستان آستارا با حضور حجت‌الاسلام حق‌شناس مدیر امور شهرستان‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گیلان، امام‌جمعه، فرمانده سپاه و شورای امربه‌معروف این شهرستان برگزار گردید.

در این جلسه، آقای اسماعیل آزادمرد به‌عنوان معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شهرستان آستارا منصوب شد.

در حال حاضر، حجت‌الاسلام سجاد سرافراز دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گیلان است. ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از سال ۱۳۷۲ شروع به فعالیت کرد و با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و دستورالعمل اجرایی آن در سال ۱۳۹۴، با تغییر نام به ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در سه سطح مرکز، استان و شهرستان به فعالیت خود ادامه داد.

هدف این ستاد این است تا از طریق فعالیت‌های سیاست‌گذاری، ترویجی، نظارتی، حمایتی و هماهنگی‌های ستادی و بین دستگاهی، جامعه را به اجرای اموری که از سوی حکومت فریضه نامیده می‌شود ترغیب کند.

نهاد مذکور از تقویت نظارت عمومی در تمامی شئون و تعاملات اجتماعی اهمیت می‌دهد و از طریق تذکر لسانی و تقویت نظارت عمومی، فعالیت خود را انجام می‌دهد.جوان ایرانی (irjavan.com)

حواشی سید مهدی حق‌شناس
در مرداد ۱۴۰۲، شایعاتی توسط رسانه‌های بیگانه به سوی سید مهدی حق‌شناس منتشر شد که باعث ایجاد حواشی برای وی شد. این نوع انتشارات منجر به واکنش‌های متعددی شد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به اظهارات غلامحسین محسنی اژه‌ای اشاره کرد.

رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله کاظمی، درباره انتشار شایعات اظهار داشت: هر روز یک شایعه برای شخصی درست می‌کنند، تخریب اشخاص و نهاد‌ها در دستور کار دشمنان قرار دارد؛ هدفشان ایجاد شبهه و تفرقه در جامعه است.

ما باید توانایی تمییز میان حقیقت و شایعه را داشته باشیم. ما باید با تصدیق به همه افراد و نهادها از جمله مردم و مسئولان به این شایعات پاسخ دهیم.

غلامحسین محسنی اژه‌ای که تخریب اشخاص و نهادها را به‌عنوان نتیجه اقدامات دشمنان می‌بیند، تازه‌ترین نظرات خود را در این زمینه ارائه داد:

هر روز شاهدیم که یک شایعه برای شخصی درست می‌کنند و آن را منتشر می‌کنند. همچنین با استفاده از تأثیرگذاری‌های روانی، در تلاش هستند تا مردم را سرگردان کنند. هدف اصلی دشمنان از این اقدامات، ایجاد شبهه و تفرقه در میان مردم و مسئولان و نهادهای قدرتمند کشور است.

https://irjavan.com/%d9%85%d9%87%d8%af%db%8c-%d8%ad%d9%82-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3-%da%a9%db%8c%d8%b3%d8%aa/




|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: